Wednesday 19 October 2011

SIAPA DIA YA ALLAH???

MasyaAllah...indahnya perasaan yang Kau titipkan buatku. tak terucap indahnye nikmat perasaan yg Kau tanamkan pada sekeping hati ini. Ya Allah, andai aku la pemilik tulang rusuknya, kau suburkanlah perasaan ini dengan bersandarkan ketaqwaan kami terhadapMu agar hari-hari yang kami tempuhi tidak suram dan sepi. namun, andai bukan dia bakal imam yang akan membimbingku kelak, pintaku pudarkan la perasaan ini. sesungguhnya kekecewaan itu sangat perit untuk aku hambaMu yg lemah ini menghadapinya.
Ya Allah yang maha mengetahui...sekiranya aku mendapat pengganti kepada insan yang sebelum ini menjadi sebahagian dari hidupku, mohon dan rayuku agar Engkau menganugerahkan aku seorang hambaMu yang dapat mendorongku menjadi hamba yang taat kepadaMu.



Hadirnya tanpa aku sedari membuka pintu hatiku yang sengaja dikunci dari menerima insan lain setelah dikhianati. subhanaAllah...peribadinya mencuit hatiku untuk lebih mengenalinya serta bicaranya yang mampu mendamaikan jiwa ini. Ya Allah...jika benar dia untukku, dekatkanlah hatinya dengan hatiku. jika dia bukan milikku, damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu.



Tuhanku yang maha penyayang...tiada kata yang dapat aku kalungkan buatMu tanda bersyukurnya aku terhadap hidayahMu. disaat aku hampir mula membuka hati ini, kau kejutkan aku dengan amaranMu tanda kasihMu terhadapku yang tidak mahu aku sekali lagi dikecewakan. Ya Allah..sesungguhnya hanya Kau yang mengetahui dan memahami hati dan perasaan kami. andai aku tidak memahami perasaannya, aku memohon padaMu lapangkanlah nur untuk aku mengetahui dan mengerti perasaannya. dan andainya dia tidak memahami ape yang aku alami, pintaku Kau berikanlah pengertian itu buatnya. permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah...



Ya Allah..jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu. amin...

No comments:

Post a Comment