Tuesday 5 April 2011

Jauh di mata dekat di hati

                                                                                                                                                                                                                                                                             




wahai angin...bantulah aku,
sampaikan salam rinduku padanya,
agar dia tahu aku merinduinya disini,
wahai sang burung...tolonglah aku,
berkicaulah dengan merdu,
supaya dia mengerti bait-bait cinta,
yang sudah tersusun indah untuknya,
wahai hujan aku berharap,
turunlah dengan gerimis,
agar dia tahu betapa sunyinya aku disini tanpanya,
wahai pelangi mintaku,
bersinarlah setelah hujan lebat berlalu,
supaya dia tahu sesungguhnya aku disini,
setia menantinya...

Ya Allah,
aku memohon, aku merayu, aku bersujud padamu, 
jatuhkanlah hatinya padaku,
satukanlah hati kami bersama ikatan kasihmu,
agar aku menjadi sesuatu yang halal baginya,
agar aku bisa melewati waktu-waktu yang tersisa kini bersamanya,
Ya Allah,
sekiranya dia bukan tercipta untukku,
jauhkanlah hatiku dengan hatinya,
agar aku tidak terus membuang waktu yang amat suntuk ini,
untuk terus berharap...

duhai pujaan hatiku sayang,
cuma satu yang aku mahu kamu mengerti,
kamu terlalu sempurna untuk aku dekati,
maafkanku andai aku tidak sempurna,
tetapi mengertilah kamu wahai lelaki kedua kesayanganku,
sesungguhnya rasa cinta ini aku sendiri tidak mungkin mencegahnya...

No comments:

Post a Comment